Social Competence (Trainingskonzept)

Skills to Achieve Success

Sandra Eisenmann
198,00 EUR für Mitglieder von Training aktuell
in den Warenkorb
2013. Digital Concept. 252 PPT slides, 11 Handouts, 15 Impulses, PDF charts

*Auslieferung als CD-ROM
sofort lieferbar

With this Social Skills Training Concept, you can offer your participants, interns as well as senior managers, a forum for intensive examination of themselves personally and their patterns of conduct. You can train groups of 5-25 individuals. The training concept is structured in such a way that you can implement it very quickly and easily. Depending on the key areas requested or possible time constraints set by the client, you can take out or rearrange individual blocks. In this regard, it is advisable to orient yourself according to the needs of the participants. The extent to which you implement the training seminar has no impact on the Follow-up Day.

More

The richly detailed training concept offers contents for four individual training days plus Follow-Up Day, 252 PowerPoint slides, 41 Flipchart drafts, 11 handouts and 15 impulses as PDF scripts. You can structure the entire seminar using the PowerPoint presentation. The slides are arranged in topical order so that you can easily present them in sequence. In the notes, you can find suggestions, examples, recommended times, supplements, and tips. In the handouts you will find worksheets and questionnaires, which the participants use to work on various topics, either individually or in groups. Impulses are little stories and food for thought that can be distributed at the start of the day, the end of the day, or in between, depending on the topic.

Topics

The following topics are addressed in the training concept:

  • Empathy: How is empathy expressed? How can I make better use of my empathy?
  • Handling emotions: How do I handle my emotions? How can I be mindful of my emotions and make better use of them in my everyday life? How do I handle fear? How do I create trust?
  • Appreciation: Why do I need recognition? How do I create an environment of appreciation for me personally and with others?
  • Perception: How can I hone my perception? What is my inner attitude? How can I obtain the greatest possible objectivity for myself?
  • Transparent communication: Why do I need clear communication? How do I separate my perceptions from my emotions and values? What things can aid in clear communication?
  • Interpersonal conflict management: How do I handle conflicts? What can I do to help resolve conflicts?
  • Support and the ability to work in a team: How can I make better use of collaborations? How do I support others? How can I get support? How do I support myself? How do I use my resources?

Sandra Eisenmann

Autorenportrait

Sandra Eisenmann
Sandra Eisenmann arbeitet seit 1999 als Trainerin im Bereich Persönlichkeitsentwicklung. Einige Hundert Teilnehmer besuchten bereits ihre Seminare zum Thema „Soziale Kompetenzen“. Ihren großen Erfahrungsschatz ergänzt sie durch stetige eigene Weiterbildungen. Dadurch entwickeln sich auch ihre Trainingskonzepte ständig weiter.

Kreativität und Neugierde haben sie zu ihrem Beruf geführt, sich selbst und andere zu begeistern und grenzerweiternd zu denken, das Gelernte umzusetzen und weiterzugeben. Sie versteht sich als Impulsgeberin und setzt Methodenvielfalt im Sinne eines Veränderungsprozesses ein.

„Für mich zählen die Entwicklung und Entfaltung persönlicher Ressourcen zu den wirklich wichtigen Dingen; nicht nur im Beruf und am Arbeitsplatz, sondern im Leben allgemein.“ Kontakt: Homepage der Autorin

Wir setzen Analyse-Cookies ein, um Ihre Zufriedenheit bei der Nutzung unserer Webseite zu verbessern. Diese Cookies werden nicht automatisiert gesetzt. Wenn Sie mit dem Einsatz dieser Cookies einverstanden sind, klicken Sie bitte auf Akzeptieren. Weitere Informationen finden Sie hier.
Akzeptieren Nicht akzeptieren
nach oben Nach oben